Ett, två, marka på.

Igår var det Valborg, denna dag som på ypperligt sätt bör firas med göra ofog med djävulen (enligt gammal traditition på häxvis). I vår familj firades det med hemmagjord Beef Bontana ala Texas Longhorn och ett glas röd vin. Sedan en sovmorgon och så gick jag och min bättre hälft och gjorde ofog med gymmet på morgonen därefter istället. Det var ett par månader sedan jag härjade fritt på gymmet, så jag var lite nervös. Men det gick bra, går ju relativt fort att få känsla för ett och denna gång var det inte ens någon spya på parkeringen (som mitt första gympass efter förlossningen resulterade i). Min bättre hälft, aka Johan bad ju mig att skriva ett split program till honom, and little did he know att jag total kopierade Pansar i Gladiatorernas träningsschema. Vill man bygga lite och få en okej deffad kropp så kan han ju vara lite av en inspirationskälla... Haha... Nu vet ju inte stackarn om detta utan tror att jag som vanligt suttit och ansträngt mig utefter hans mål och förutsättningar men handen på hjärtat så tänker jag inte skriva ett enda schema till någon förrän jag är hundra på att det kommer att följas. Så nu piskar jag på honom, antingen att han tränar ensam eller att jag ser till att det blir action när jag är med. 
 
Var härligt idag, för då fick jag bekänna färg Pansar-style. Det gick bra både på viktfronten och övningarna. Förutom när jag tänkte att jag skulle försöka mig på marlyft på 80 kilo. Det gick käpprätt. Fick inte ens upp den ovanför marken. Sakta men säkert får jag tänka nu, det var inte igår jag stod med 145 kg och slängde upp.
 
http://www.muscles.se/traningsprogram/3-split-traningsprogram-med-pansar/oversikt/

DAG 5 - RYGG, BICEPS OCH BAKSIDA AXLAR:

marklyft teknik utförande övning
Marklyft3 x 6-8
latsdrag teknik utförande övning
Latsdrag4 x 8-10
sittande kabelrodd teknik utförande övning
hängande benlyft teknik utförande övning