Quicky isn't tricky.

Drog en runda på gymmet efter plugget. Vi har ju studerat muskler i 3 timmar så man blev ju överhypad på att få tryck i diverse agonister och antagonister. Körde maxreps på 3 vändor i biceps, från 9 kg till 4 kg. Tror jag drog igenom runt 80 reps på varje arm. Kommer dra på mig en inflammation. Tricepspress i kabelmaskin, dropset. Pullover med 20 kg viktplatts 8x3 (brukade orka 20x3, märks att det var ett tag sen). Hantelpress, 15 kg 12x3. Gång på maxlutning på löpbandet. Chill, chill inga konstigheter.
 
Agonist är den muskelgrupp som utför en rörelse. T.ex i bicepscurl är biceps brachii (armbågs böjaren) agonisten medan triceps brachii (armbågssträckaren) är antagonisten eftersom den då är i ett utsträckt läge som håller emot. Agonister och antagonister jobbar tillsammans för att säkra en rörelse. Om vi säger så här, mage och rygg arbetar som agonist respektive antagonist. Hade vi inte haft någon bukmuskulatur hade vi skadat ryggen ordentligti exempelvis ett marklyft. Det är därför viktigt att ha en stark bål i sådana lyft eftersom magen "håller emot". Förstår ni vart jag vill komma? Biceps vid flexation= agonist, triceps blir då extension= antagonist.
 
 
 
Många gånger när jag lägger upp mina pass ser jag till att jobba med repsketive muskelgrupps antagonist, för det första tycker jag man får en skönare hållning. Istället för att ha super träningsvärk i bara biceps kan jag dra på mig det i triceps också så att jag slipper gå runt och spänna mig som en T-rex. När jag tränar rygg som sagt är det goare att få med magen under samma vända och trycka musten ur den så att jag även där får en bättre hållning. 
 
Ikväll blir det MMA!

Snap!

 
 
 
Jag är på ett sånt jävla 90's mode. Kan inte någon ta med mig på mellanstadie disco så jag får skaka håret till den här låten? Såååååå go, jag dör. 
 
Sitter här med min ansträngningshosta och är överlycklig över dagen. Skrev som sagt tenta, fick med mig både mamma och syster till Nordic Wellness gymmet i Frölunda. Drog 4 set marklyft, 1 set rak marklyft, 3 set lutande hantelrodd, 4 set sittande rodd, 3 set axlar & 3 rundor intensiva magövningar. Mamma och syster, supertaggade, superduktiga. Hetsade som ett litet mongo tillbaka till centrala delen av GBG för att hinna med by far, det mest överlägsna passet jag tagit på gymmet. Inget mindre än thaiboxning av Niklas N på 24/7 Kungsgatan. Helt förstörd efteråt, han lägger ingen vikt vid vila mellan övningar. Rhytm is a dancer. (Sorry, fastnat på den).
 
Efter det gick jag upp för att fylla på vattnet. Träffade goa Sofia och var tvungen att dra några rundor till när alla fria viktor låg framme och väntade på en. Blev 3 set Good Morning, 3 set trapzövningar, 1 set biceps, och 6 set lätta ryggövningar. Sen var jag så trött att kroppen bad om vila, så då drog jag givetvis hem. Nu sitter jag bara här och ler, så jävla glad.

Dietstart och tenta.

Sov som en gris, till klockan 8.30 då Tentamen skulle skrivas kl 9.00. En Powerking i fickan, leg, snus och en penna så kubbade jag ner och avslutade ett test som var förvånadsvärt mycket enklare än vad jag hade i åtankte. Ett pinsamt ögonblick var när jag blandade ihop pulmonalisklaffen med aortan men med handen på hjärtat behöver jag nog inte skämmas avsevärt mycket mer. Behöver en diet, så den fick börja idag. Torsk och kyckling stod på schemat till middag, med grädde + stora bönor. Min diet är min diet. På eftermiddagen idag blir det ett rygg, biceps & mage pass med syrran. Ska helt skriva om mitt schema också. Behöver ordning och reda för att det ska gå vägen ordentligt.
 
 
Kroppen är en finurlig maskin, för 8 månader sen var jag i en form som jag inte toppat sen dess. Kände mig rövstark och var konstant energisk och nästan lite agressiv. Alltid lite hungrig och på jakt efter något att lyfta. Den senaste tiden har jag vräkt i mig ett halvt kilo godis så fort söttanden värkt och låtit träningen komma precis som den vill. Alltså inte tvingat mig till någonting, eller tränat för att. Jag mår kanon, och det gjorde jag förut också, men jag känner mig inte i den form jag helst vill vara i. Så, därför gör jag detta. För att nu kan det bara bli bättre. Det är en magisk, oslagbar känsla att känna sig i sådan form, ens psyke blir nästan okontrollerat energiskt.
 
Iaf. Våren som kommer nu ser ut såhär.
 
Måndag: Rygg + biceps
Tisdag: MMA
Onsdag: Ben + mage + thaibox 19.30-20.45
Torsdag: MMA + Wrestling
Fredag: Bröst + kondition
Lördag: Triceps, vader, axlar
Söndag: Wrestling + VILA
 
Tills dess, hasta luego kamrater.
 
 
Visa fler inlägg