I'm going in for the kill, I'm doing it for the thrill.

Folk frågar varför jag tränar som jag gör. Och vad målet är med att slakta sin kropp sönder och samman nästan varje dag i veckan. Vad är svaret på det då? Vad tränar jag inför?

Jag tränar för att bli superatletisk. Vara multifunktionell. Flyga fram. Ha en kropp som hänger med i alla svängar. Aldrig någonsin behöva avsäga mig någonting för att jag inte är tillräkligt stark. Aldrig vara den som är längst bak i ledet. Vara en inspiration. Vara den som orkar. Jag gör detta bara för min egen skull. Jag vill inte bara vara stolt när jag kollar mig i spegeln, utan stolt i alla lägen.



Om någon kille säger till mig igen att jag är stark för att vara tjej då klipper jag till dem. Nej, jag är stark överlag. Och det kanske är du som är svag för att vara kille.

Man måste dö några gånger innan man kan leva.

Som den store profeten Håkan Hellström sade.


Det kändes inte på träningsfronten som att det var en jätte bra dag idag. Morgonen var tung både med promenad och de få benövningarna jag gjorde. Lunchträningen svettades jag som en dåre och det värkte i rygg och lats. På MMA:n ikväll märkte jag med en gång hur varken kroppen eller huvudet hängde med, jag inser att jag inte borde tränat som jag gjorde idag, det var faktiskt för mycket. MMA:n idag var inte nådig heller. Och jag svettades som att jag håller på att bli sjuk, får licksom ha med mig en handduk på träningen och skämmandes nästan vira den kring huvudet för att alla andra halkar runt där jag befunnit mig. Men i slutet när de körde dödsfysen med oss så var det som att det slog slint i huvudet på mig igen och jag ansträngde mig till det yttersta för att jag visste att efter detta, efter detta Alice, då är det slut för dagen. Ge inte upp nu. Och det gjorde jag inte. Tillochmed såpass bra att tränaren till mig personligt sade efteråt att han tyckte jag gjorde riktigt bra ifrån mig på fysen. Jag kisade mot honom, blå i ansiktet, på gränsen till kollaps och svarade hest "Det var superkul". Jag ljög. Sen gick jag.



Dags att skaffa handskar när man har blodblåsor i händerna.

Trapz och lats + kosttillskott.

Körde lite allt möjligt idag på gymmet, lite axlar, traps, latsen, rygg på Sportlife Almedal.. Det är många axelövningar som verkar bra i samband med trapz och det funkar finfint för att se stor och biffig ut. Jag har av naturen rätt stora trapz och jag tror det beror på att jag i väldigt många övningar på något sätt belastar dem så att de utvecklat volym. Klagar gör jag inte, de får mig att se farlig ut. Massa roddövningar också, idag gillade jag verkligen rodd, körde riktigt tungt. Fort körde jag också, hade mycket adrenalin som ville ut. Har börjat trycka i mig lite aminosyror nu också som jag blev rekommenderad, XTEND heter den och den känns som den är proppad med socker för jag blir väldigt pigg och orkar mycket. Påminner mig om citronsockret vi fick i lumpen.

Borde skriva lite om mina kosttillskott kanske...

RIPPED CAPS:

På tom mage innan mina morgonpromenader tar jag 2 st Ripped Caps ifrån WNT. De är för ökad prestation och fettförbränning. Innehåller guarana, synefrin och rosenrot. Får en kick som en espresso ungefär och känner absolut ingen hjärtklappning eller några konstigheter av dessa. Sen tar jag 2 st till innan lunch. De är vätskedrivande och jag dricker mer vatten efter att jag började med dessa.

Till frukost tar jag Friggs kosttillskott Mulitwoman som innehåller,

FRIGGS KOSTTILLSKOTT MULTIWOMAN:

13 vitaminer och 10 mineraler
Folsyra och järn
Kalcium + D
Antioxidanter
Omega 3 med DHA och EPA



SCIVATION EXTEND:

Innan och efter träning men dock endast vid ett träningstillfälle per dag, då gärna när jag kör tungt gymmande tar jag Extend. En blandning av aminosyrir av bland annat, L-Leucine, L-Isoleucine och L-valine, Glumamin, Citulline Matalte och vitamin B6. Kickar igång mig ordentligt.



FIGHTLINE (PROTEIN 100 - WHEY CONCENTRATE AND ISOLATE)
Detta tar jag efter träning oftast blandat med mjölk då det blir så mycket godare men ibland med vatten. Försöker få i mig 2-3 serveringar per dag men ibland blir det bara 1.




Det är så mycket jag lärt mig om olika tillskott som jag hade noll koll på innan. Till exempel trodde jag att man blev fet av proteinpulver (eftersom jag hörde att många använde det för att gå upp i vikt) jag förstod inte riktigt då att det var muskelmassa vikt. Pinsam tystnad. I lumpen när vi hade besök ifrån föräldrar var det någon pappa som frågade om det var mitt proteinpulver som stod på bordet, och jag tittade på honom som att han var dum i huvudet, "Tycker du att jag är tjock eller". Men nu i efterhand kanske jag borde jag kanske tagit det som en komplimang...

Anyhow. Vräkt i mig massa gott med kolhydrater de senaste dagarna. Måste lägga upp ett ordentligt både kostschema och träningsschema som jag faktiskt kan följa. Det är tamejfan ingen disciplin på mig när det gäller vissa grejer och med all denna träning vill jag ju få ut absolut mest och bäst resultat som möjligt. Jag vill inte få reda på efter 6 månader att jag hade blivit jätte mycket starkare om jag undvikit ditten eller datten und so weiter und so weiter. Ni hör mig vänner, proppa mig med protein och information danke.

MMA, ikväll så uppdaterar efter det.
Visa fler inlägg